Trening Insanity – co to takiego?

Morderczy wysiłek, wymagający program treningowy, litry wypitej wody. Tak w skrócie można scharakteryzować trening insanity.

Czym on właściwie jest?

To rodzaj treningu interwałowego, który obfituje w bardzo intensywne ćwiczenia, a ich efektem jest szybki spadek wagi ciała. Zalicza się go do jednego z najtrudniejszych, ponieważ wymaga od nas zaangażowania prawie wszystkich mięśni naszego ciała. Insanity jest treningiem cardio, którego celem jest zmiana intensywności poszczególnych ćwiczeń. Badania wykazują, że po wykonaniu takich ćwiczeń, spalamy w spoczynku aż 9 razy więcej tłuszczu niż gdybyśmy wykonywali zwykły trening cardio. Istnieją dwa rodzaje treningu interwałowego. Pierwszy charakteryzuje się wykonywaniem krótkich, bardzo intensywnych interwałów i polecany jest osobom, które odznaczają się dobrą kondycją, i chcą przede wszystkim spalić tkankę tłuszczową. Druga metoda skierowana jest do tych, którzy chcą popracować nad swoją wytrzymałością. Polega na wykonywaniu dłuższych interwałów, charakteryzuje się wolniejszym tempem wykonywanych ćwiczeń.

Do kogo jest skierowany?

Trening ten przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, które posiadają dobrą kondycję ogólną. Osoby otyłe, cierpiące na choroby układu kostnego, oddechowego, czy po prostu – o słabej kondycji fizycznej nie podołają takiemu wysiłkowi, jaki zapewnia insanity. W łatwy sposób możemy sprawdzić, czy nasz organizm jest gotowy, aby przystąpić do takiego treningu, czy da sobie z nim radę. Tym sposobem jest Fit Test – test, który sprawdza naszą wydolność fizyczną. Wykonujemy 8 różnych ćwiczeń. Liczba wykonanych przez nas powtórzeń świadczy o wydolności naszego organizmu. Jeżeli mamy trudność z wykonaniem ostatniego ćwiczenia, to znak, że takie trening musimy sobie na razie odpuścić.

Czy warto zmierzyć się z takim treningiem?

Oczywiście, że tak! Dzięki niemu szybko pozbędziesz się zbędnych kilogramów, a także cellulitu. Wzmocnisz kondycję całego swojego ciała, wyrzeźbisz sylwetkę i pobudzisz do pracy wszystkie partie ciała. Dużą zaletą tego treningu jest również fakt, że możesz wykonywać go w domu. Dzięki niemu zapewnisz sobie szybszą przemianę materii oraz lepsze samopoczucie. Największą nagrodą dla ciebie będzie jednak satysfakcja z osiągniętego sukcesu, pokonania własnych słabości.

Jak ćwiczyć?

Plan treningowy rozłożono na 9 tygodni. Przez pierwsze cztery – ćwiczymy 6 razy w tygodniu przez ok. 40 min. W 5. tygodniu odpoczywamy i regenerujemy nasze mięśnie. Od 6. do 9. tygodnia nasz trening  wydłuża się do 60 min. i jest znacznie bardziej intensywny.

Jak wygląda przykładowy plan treningowy?

Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać przez 63 dni. Oto kilka przykładowych:

  • Cardio Recovery – ćwiczenia, które mają za zadanie poprawienie równowagi ciała oraz uelastycznienie.
  • Cardio Abs – czyli ćwiczenia na mięśnie brzucha.
  • Ćwiczenia plyometryczne – polegające na szybkim rozciągnięciu mięśni oraz szybkim skurczu. Taki rodzaj ćwiczeń należy wykonywać jedno po drugim, w minimalnych odstępach czasowych.

Trening insanity to świetny sposób na zrzucenie odrobiny zbędnych kalorii. Podejmiesz takie wyzwanie?  

Dodaj komentarz