Trening cardio – abc

Cardio to idealny trening dla osób odchudzających się i chcących szybko poprawić kondycję fizyczną. Jest bardzo skuteczny i daje ogromną satysfakcję. Doskonale sprawdzi się u osób początkujących, a jedynym przeciwwskazaniem do jego wykonywania są nadciśnienie tętnicze i poważne choroby serca. Opiera się na ćwiczeniach wytrzymałościowych, które możemy wykonywać na świeżym powietrzu, w domu lub na siłowni.

Na czym polega trening cardio?

Jest to krótka, ale bardzo intensywna sesja ćwiczeń mająca na celu spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, poprawę metabolizmu i ogólnej kondycji. Do wyboru jest wiele różnych ćwiczeń o charakterze wytrzymałościowym. Podczas ich wykonywania znacznie wzrasta tętno, przyspiesza oddech, bez wątpienia wylejemy też sporo potu. Na siłowni możemy skorzystać z bieżni, rowerka spinningowego czy orbitreka. Na świeżym powietrzu trening cardio wykonany biegając, jeżdżąc na rowerze lub rolkach. W domu pomocna może okazać się skakanka, rowerek stacjonarny albo prosty sprzęt typu wioślarz lub stepper.

Jak ćwiczyć cardio?

Najlepsze rezultaty osiągniemy, wykonując trening wytrzymałościowy trwający około 30 minut 3-4 razy w tygodniu. Przed jego rozpoczęciem warto zaopatrzyć się w pulsometr bowiem, ćwiczenia te przyniosą nam największe korzyści, jeśli będą wykonywane w zakresie pomiędzy 65 a 80% tętna maksymalnego. Pamiętajmy, by przed przystąpieniem do właściwego wysiłku zawsze wykonać krótką rozgrzewkę. Ze względu na to, że podczas treningu cardio intensywnie się pocimy, koniecznie miej przy sobie butelkę wody mineralnej lub napój izotoniczny, by nie doprowadzić do odwodnienia organizmu. Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć i jak zaplanować sesje treningowe, skorzystaj z pomocy doświadczonego trenera fitness, który dobierze tempo, rodzaj i częstotliwość wykonywania ćwiczeń do Twojego aktualnego poziomu sprawności fizycznej.

Zalety treningu wytrzymałościowego

Jego największe plusy to łatwa dostępność, różnorodność i szybkie efekty. Przede wszystkim pomaga w krótkim czasie spalić tkankę tłuszczową. Dzięki niemu w miesiąc pozbędziemy się szpecącej oponki na brzuchu i odchudzimy zbyt obfite uda czy pośladki.

Jest doskonały dla osób o kiepskiej kondycji fizycznej, które marzą o podniesieniu swojej ogólnej sprawności. Podczas jego wykonywania dotlenione zostaje całe ciało, poprawia się wydolność mięśnia sercowego i tolerancja wysiłku. Jeśli masz problemy z wejściem po schodach a podbiegnięcie do autobusu to dla Ciebie spore wyzwanie, ćwiczenia typu cardio wykonywane systematycznie pomogą Ci to zmienić. Jest tak wiele różnych form ćwiczeń do wyboru, że z pewnością się nie znudzisz. Latem możesz trenować w lesie lub parku, ciesząc się jednocześnie pięknem otaczającej przyrody, a zimą udaj się na siłownię lub poćwiczyć w zaciszu domowym.

Trening cardio to najpopularniejsza forma aktywności fizycznej. Miliony osób na całym świecie poprawiło swoje zdrowie i samopoczucie, wykonując ćwiczenia wytrzymałościowe. Dołącz do nich i zyskaj doskonałą kondycję i świetną sylwetkę.

Dodaj komentarz