Ile kcal spalamy podczas różnych czynności

Kluczem do zrzucenia zbędnych kilogramów jest doprowadzenie do ujemnego bilansu kalorycznego w organizmie. Oznacza to, że powinnaś spalać więcej kalorii niż dostarczasz organizmowi w postaci codziennych posiłków. Oczywiście najskuteczniejszym sposobem, by do tego doprowadzić jest uprawianie sportu, ale sporo kalorii spalisz również podczas zwykłych domowych czynności. Warto więc wiedzieć, ile kalorii spalamy, uprawiając konkretne dyscypliny sportowe oraz wykonując codzienne obowiązki.

Sport

Uprawianie sportu to zdecydowanie najszybsza metoda na schudnięcie.  Nie tylko spalisz nadmiar kalorii, ale i usprawnisz metabolizm. Największy wydatek energetyczny to uprawianie dyscyplin aerobowych, czyli szybkich i bardzo intensywnych. Liderem w tej kategorii jest zdecydowanie Zumba, dzięki której zaledwie w ciągu godziny pozbędziesz się aż 800 kcal. Podobny wynik osiągniesz podczas sesji ćwiczeń cross fit.

Bardzo skuteczne są również dynamiczne sporty walki, takie jak kick-boxing czy muai-tai, dzięki którym w godzinę pozbędziesz się aż 600 kcal.

Dalej plasują się:

-jazda na rowerze,

-bieganie,

-jazda na rolkach,

-jazda na nartach.

W zależności od tempa pozwolą pobyć się 450 do 520 kilokalorii w godzinę.

Jeśli chcesz spalić jednego pączka, drożdżówkę lub czekoladowy batonik (około 300 kcal na sztukę) powinnaś przez godzinę zegarową uprawiać jeden z następujących sportów:

– gra w tenisa,

– pływanie,

– golf,

-jazda na deskorolce,

-aerobic,

-jazda konna.

Sprzątanie

Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu. Sprzątając, nie tylko zapewnisz sobie idealny porządek w mieszkaniu, ale i nieco schudniesz, bowiem możesz w jego trakcie zużyć całkiem sporą ilość energii.

Zacznij od prania ręcznego i odkurzania podłogi. Każda z tych czynności to aż 150 kcal. Jeśli zamiast odkurzacza, użyjesz miotły, pozbędziesz się aż 210. Warto więc zamieść także balkon i ganek. Następnie umyj podłogi w całym domu. Jeżeli zrobisz to szczotką do szorowania, spalisz aż 250 do 300 kilokalorii, a mopem około 130. Taki sam wydatek energetyczny poniesiesz również przez godzinę zmywając ręcznie naczynia.

Na koniec umyj okna, a zużyjesz kolejne 180 kcal.

Inne aktywności życiowe

Wybierając się na codzienne zakupy, zrezygnuj z windy. To, że godzinka wchodzenia po schodach to nawet 900 kcal mniej z pewnością wynagrodzi Ci trud wspinania się na najwyższe piętro.

Z kolei gotowanie pysznego obiadu dla rodziny to kolejne 80 kcal.

Popołudniowy relaks przed telewizorem, ekranem komputera lub smartfona zaowocuje następnymi spalonymi kaloriami. Tym razem będzie ich jednak tylko około 50.

Wieczór z ukochanym również sprzyja zachowaniu nienagannej sylwetki, ponieważ godzina pocałunków to 200 spalonych kilokalorii, a seksu nawet do 600.

Na Twój dobowy bilans energetyczny ma wpływ nawet sen, podczas którego organizm zużywa 70 kcal na godzinę, czyli w ciągu całej nocy nawet ponad 500.

Dobrze zaplanuj swój dzień, a uda Ci się schudnąć nawet, jeśli nie będziesz ćwiczyć. Z kolei, jeśli chcesz przytyć, a prowadzisz bardzo aktywny tryb życia, zwróć szczególną uwagę na dostosowanie liczby spożywanych kalorii do codziennych aktywności.

Dodaj komentarz