Ćwiczenia relaksacyjne na stres

Zależy Ci na szybkim pokonaniu stresu? Wypróbuj ćwiczenia relaksacyjne. Z pewnością w łatwy sposób pomogą Ci uporać się z nerwami i poprawią Twój nastrój.

Ćwiczenia relaksacyjne na stres rozluźniają mięśnie, regulują oddech i odprężają umysł. Przeganiają nerwy, a tym samym ich skutki. Długotrwały stres może wyrządzić wiele szkód w organizmie. Pod jego wpływem mogą ujawniać się choroby utajonych w naszych genach. Nie pozwól, aby problemy stały się przyczyną nowych schorzeń. Wypróbuj przedstawione niżej ćwiczenia relaksacyjne i wybierz to, które odpowiada Ci najbardziej.

1. Orzeł. Usiądź po turecku. Ręce połóż na udach. Nie zamykaj dłoni. Ułóż je wnętrzem do siebie. Weź bardzo powoli głęboki oddech. Wykonując go, jednocześnie rozkładaj ręce na boki. Rób tak do momentu, w którym znajdą się one w pozycji równoległej do podłogi. Następnie wypuść powietrze, składając ręce i z powrotem umieszczając je na kolanach.

2. Gołąb. Usiądź wygodnie na podłodze w pozycji po turecku. Weź powoli głęboki wdech, jednocześnie unosząc ręce nad głowę. Powinny się stykać, tworząc kąt 45. Podczas wydechu ręce powinny powoli wracać na swoją wyjściową pozycję, czyli na kolana. Zarówno to, jak i poprzednie ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

3. Na wznak. Połóż się na plecach. Ręce powinny przylegać wzdłuż tułowia. Zacznij myśleć o swoim ciele, bierz pod uwagę kolejno wszystkie jego partie. Pomyśl o barkach. Wyobraź sobie, jak się relaksują. Zrób to samo z ramionami, nogami, stopami itd. Wyobraź sobie, że twoje ciało jest tak ciężkie, że wbija się w podłogę. Ćwiczenie zakończ odliczaniem od 10 do 1.

4. Drzewo. W tym ćwiczeniu przybieramy pozycję stojącą. Stopy powinny znaleźć się na szerokości bioder. Ręce unieś w górę nad głowę. Poruszaj nimi w prawo i w lewo, tak jakbyś był drzewem i kołysałby Tobą wiatr. Powtarzaj ćwiczenie do momentu, aż poczujesz zmniejszenie napięcia mięśni.

5. W pracy. Zapewne ciężko jest się relaksować, siedząc przy biurku i będąc otoczonym stertą ważnych dokumentów. Jest jednak na to sposób. W tym celu usiądź wygodnie na brzegu krzesła. Postaraj się zachować dobry nastrój. Wykonaj 5 głębokich oddechów. Zwróć uwagę, na to, aby były one spokojne i rytmiczne. Następnie unieś ramiona, tak jakbyś próbował dotknąć nimi uszu. Wytrzymaj tak pięć sekund. Rozluźnij się. Następnie wykonaj to ćwiczenie, jednocześnie wyciągając ręce na bok. Opuść je i się rozluźnij.

6. Szybki relaks. Wybierz sobie jakiś przedmiot znajdujący się w Twoim otoczeniu. Spójrz na niego, jednocześnie biorąc głęboki wdech. Potem zacznij bardzo powoli wypuszczać powietrze. W trakcie tego ćwiczenia staraj się nie myśleć o problemach, a raczej o tym, że jesteś zrelaksowany.

7. Stretching. Jest to metoda pomagająca oczyścić ze stresu organizm oraz umysł. Stań prosto. Nogi złączone. Następnie stań na palcach. Wyciągnij ręce do góry, nad głowę. Postaraj się wytrzymać 15 sekund. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

8. Wytrząsanie. Potrząsanie ciałem rozluźnia mięśnie i zmniejsza stres. Stań w niewielkim rozkroku. Najpierw rozluźnij ręce i zacznij nimi potrząsać. Kolejno wprawiaj w ruch ramiona oraz głowę. Wygląda to dosyć dziwnie, jednak jest bardzo skuteczne.

Dodaj komentarz