8 porad jak przygotować się emocjonalnie do egzaminu na prawo jazdy

Egzamin na prawo jazdy to jeden z wielu sprawdzianów, jakie czekają nas w życiu. Każdy z nich wywołuje napięcie i niepotrzebny stres. Z naszego artykułu dowiesz się, jak zdać prawo jazdy i opanować stres w tym ważnym dla ciebie dniu. Przygotowaliśmy 8 kluczowych porad, które na pewno ci pomogą.

1. Nie ucz się na pamięć!

Uczenie się na pamięć zasad ruchu drogowego, przepisów nie jest dobrym pomysłem. Jeżeli czegoś nie potrafisz zapamiętać – wizualizuj to sobie. Czasami zdarza się tak, że uczysz się na pamięć konkretnych sytuacji, a kiedy pojawia się podobna – nie potrafisz sobie z nią poradzić, co powoduje, że dodatkowo się stresujesz. Zupełnie niepotrzebnie.

2. Relaks

Jeżeli masz przed sobą egzamin praktyczny, pamiętaj, aby w ten dzień nie brać dodatkowych lekcji jazdy. Czasami może on spowodować, że staniesz się bardziej zestresowany, uświadomisz sobie, że niewiele jeszcze umiesz, a przecież to nieprawda. Jeżeli przystępujesz do egzaminu teoretycznego – odłóż na bok podręcznik, kodeks drogowy i płytę z zadaniami. Zrelaksuj się.

3. Motywacja

Wyłącz negatywne myślenie! Nie nastawiaj się na to, że ci się nie uda, że nie zdasz. Negatywne myślenie to poważny błąd. Uwierz w siebie i swoje możliwości. Wiara we własne możliwości czasami naprawdę może zdziałać cuda. Pamiętaj, że możesz osiągnąć wszystko, czego pragniesz.

4. Wypoczęty kursant to szczęśliwy kursant

Przed każdym ważnym egzaminem w naszym życiu należy dobrze wypocząć, dlatego też porządnie się wyśpij, zjedz zdrowe, pożywne śniadanie, które zapewni twojemu mózgowi odpowiednie funkcjonowanie, a tobie da siłę i energię, abyś stawił czoła egzaminowi!

5. Nie na ostatnią chwilę

Zadbaj o to, aby nie pojawiać się na egzaminie na ostatnią chwilę. To wywoła dodatkowy stres, ponieważ będziesz się denerwował tym, czy na pewno zdążysz. Przed przystąpieniem do egzaminu wycisz się – zamknij oczy, pomyśl o tym, co zrobisz, jak zdasz. Może wybierzesz się do kina ze znajomymi? Albo na uroczysty obiad z rodziną? Pozytywne myśli z pewnością ukoją twoje nerwy związane z nadchodzącym egzaminem i przyniosą ci spokój.

6. Policz do 10-ciu

Przed wejściem na salę lub na plac manewrowy (zależy, do jakiego egzaminu przystępujesz) pamiętaj o tym, aby się uspokoić. W tym celu weź głęboki oddech, policz do 10-ciu. Dobrym rozwiązaniem jest także słuchanie muzyki, która odpręża i wycisza emocje.

7. Unikaj ludzi

Trzymaj się z dala od ludzi, którzy znajdują się w takiej samej sytuacji, co ty, ale zamiast pomagać i wspierać – sieją dookoła siebie i najbliższego otoczenia poczucie paniki, wywołują stresującą atmosferę oraz wypowiadają się w wyolbrzymiony sposób o egzaminie. Nie słuchaj ich. Skup się na sobie. Przebywanie wśród ludzi, którzy wywołują w nas nieprzyjemne, a w dodatku, stresujące emocje może przyczynić się do tego, że nasza wiara we własne możliwości obniży się. Niesłusznie.

8. Sam decyduj, kiedy przystąpić do egzaminu

Jeżeli masz możliwość wyboru terminu swojego egzaminu – wybierz taki czas, w którym jesteś najbardziej wypoczęty, a twój mózg funkcjonuje  najlepiej. Twierdzi się, że odpowiednią porą są godziny przedpołudniowe.

Pamiętaj, że wszystkie przeszkody są w twojej głowie! Z pozytywnym nastawieniem, wypoczęty i pewny siebie – dasz radę! Wierzę w ciebie.

Dodaj komentarz