7 sposobów na płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie wielu z kobiet. Jeżeli Ty także walczysz o wysmuklenie okolic brzucha, wypróbuj 7 prostych strategii prowadzących do sukcesu.

1. Wyeliminuj wzdęcia

Jeśli na nie cierpisz, Twój brzuch z pewnością nie jest płaski. Są one spowodowane nadmierną ilością powietrza gromadzącą się w jelitach. Wzdęty brzuch powiększa się i jest wystający. Wyeliminuj z diety produkty wzdymające, takie jak warzywa kapustne oraz rośliny strączkowe. Zamień je na zielone warzywa liściaste- sałatę, szpinak, czy rukolę. Warzywa strączkowe jedz rzadko, najwyżej raz w tygodniu. Zrezygnuj z gazowanych napojów, ponieważ one też przyczyniają się one do powstawania wzdęć.

2. Zmniejsz porcje

Jadaj częściej, ale małe porcje. Usprawni to trawienie, zapobiegnie rozciąganiu się żołądka i przyspieszy przechodzenie jedzenia przez układ pokarmowy. Postaraj się, aby w każdym posiłku znalazły się świeże owoce i warzywa oraz pełnowartościowe białko. Jedząc częściej mniejsze porcje, pozytywne efekty w wyglądzie swojego brzucha zauważysz już pierwszego dnia.

3. Pokochaj probiotyki

Bakterie probiotyczne są Twoim sprzymierzeńcem w walce o idealny brzuch. Prawidłowo funkcjonujące jelita to szybka eliminacja zbędnych resztek i usprawniony metabolizm. Dobroczynne bakterie pomogą Ci wyeliminować zaparcia, a przyspieszając trawienie, wpłyną korzystnie na metabolizm, co pozwoli znacznie szybciej spalać tkankę tłuszczową z brzucha.

4. Pożegnaj się z cukrem

Cukier powoduje szybkie odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, w wyniku czego tworzy się tak zwana oponka. Zrezygnuj ze słodzonych napojów, ciastek, czekoladek i deserów. Zastąp je świeżymi owocami lub niedosładzanymi sztucznie sokami owocowymi lub warzywnymi.

5. Unikaj śmieciowego jedzenia

Fast food nie przyczyni się do uzyskania płaskiego brzucha. Są to dania pełne soli i tłuszczów. Tłuszcze odłożą się szybko w newralgicznych miejscach, w postaci tkanki tłuszczowej. Z kolei duża ilość soli spowoduje zatrzymanie wody i toksyn w organizmie. U kobiet nadmiar wody najczęściej zatrzymywany jest właśnie w okolicy brzucha.

6. Pokochaj aeroby

Ćwiczenia aerobowe to szybki sposób na spalenie tkanki tłuszczowej. Jeśli więc chcesz mieć płaski brzuch, zacznij ćwiczyć już dziś. Masz w czym wybierać- aerobik, zumba, bieganie, spinning, energiczny marsz, jazda na rowerze. Ćwicz 30-40 minut trzy razy w tygodniu, a już po miesiącu Twój brzuch będzie się prezentował znacznie lepiej.

7. Wzmacniaj mięśnie

Mocne mięśnie brzucha utrzymują w prawidłowym położeniu organy jamy brzusznej, a to gwarancja płaskiego brzucha. Mięśnie wzmocnisz, ćwicząc po 15 minut 4 razy w tygodniu. Wybierz różne odmiany deski, spięcia brzucha, skręty tułowia na siedząco (twist rosyjski), czy wstawanie z leżenia do siadu. Nie pomijaj treningów, a efekty przyjdą szybko.

Płaski brzuch to w dużej mierze kwestia odpowiedniego sposobu odżywiania. Zastosuj więc powyższe zasady zdrowego odżywiania, dołącz do nich ćwiczenia, a Twoje marzenie o płaskim brzuchu spełni się bardzo szybko.

Dodaj komentarz