6 korzyści z wykonywania pompek

Pompki to proste i bardzo skuteczne ćwiczenie dla wszystkich, którzy chcą szybko zbudować silne i ładnie zarysowane mięśnie. Możesz je wykonywać w domu o dowolnej porze. Wystarczy miesiąc regularnych ćwiczeń, aby dostrzec korzystne efekty.

Poznaj zalety takiego treningu:

1. Wzmocnienie mięśni klatki piersiowej i ramion

Pompki mocno angażują mięśnie górnej części ciała. Jest to ćwiczenie dosyć intensywne, co można odczuć już po pierwszej sesji treningowej. Pozwolą w stosunkowo krótkim czasie wzmocnić i rozbudować klatkę i ramiona. Szybsze i lepsze efekty uzyskasz, nieco modyfikując klasyczne pompki. Można je wykonywać z obciążeniem lub z wykorzystaniem specjalnych taśm fitness, co sprawi, że mięśnie będą pracować jeszcze intensywniej.

2. Stabilizacja postawy ciała

Kolejną grupą mięśniową, która pracuje bardzo intensywnie podczas wykonywania pompek, są tak zwane mięśnie core, czyli brzucha, przykręgosłupowe i dolnej części pleców. Ich wzmocnienie będzie skutkowało nie tylko poprawą wyglądu brzucha i okolic pasa, ale również poprawi postawę ciała i zapobiegnie bólom kręgosłupa w okolicy lędźwiowej, które często są spowodowane siedzącym trybem życia.

3. Wyszczuplenie sylwetki

Pompki wykonywane systematycznie w odpowiedniej liczbie powtórzeń to bardzo intensywne ćwiczenie pozwalające spalić sporą liczbę kalorii. Wykonując je codziennie, poprawisz swój metabolizm i przyczynisz się do spalenia nadmiaru tkanki tłuszczowej. Pomogą pozbyć się nieestetycznej oponki, fałd tłuszczu na plecach oraz tak zwanych skrzydełek, czyli obwisłej skóry na ramionach.

4. Pompki są dla każdego

Może je wykonywać każdy, bez względu na płeć i poziom sprawności fizycznej. Osoby początkujące mogą zacząć od tak zwanych pompek damskich, czyli wykonywanych na kolanach, a z czasem w miarę poprawy kondycji, próbować trudniejszych wariantów tego ćwiczenia. Ilość powtórzeń i serii również dopasowujemy do swoich aktualnych możliwości, płci i wieku.

5. Nie znajdziesz wymówki, aby pominąć trening

Częstymi wymówkami, aby opuścić trening są: brak odpowiedniego sprzętu, brak czasu na chodzenie na siłownię oraz niewystarczające środki finansowe na zakup karnetu i stroju sportowego. W przypadku pompek te wymówki są bezpodstawne. Możesz bowiem, ćwiczyć w domu, wtedy kiedy masz czas i ochotę, nie musisz wydawać majątku na markowe stroje sportowe i karnet na siłownię, nie potrzebujesz też żadnego sprzętu.

6. Szybkie efekty

Ćwicząc 4-5 razy w tygodniu, wymierne efekty w postaci wzmocnienia mięśni i widocznych zmiany sylwetce zauważysz już po upływie miesiąca. Zaczną zarysowywać się mięśnie ramion i pleców, brzuch będzie płaski, a postawa ciała znacznie lepsza. Przestaniesz się garbić, zniknie też problem bólu pleców. To wszystko pewnością zmotywuje Cię do kontynuowania ćwiczeń.

Pokochaj więc pompki- trening w domu, który nigdy się nie znudzi. Istnieje tak wiele ciekawych wariacji tego ćwiczenia, że nie sposób popaść w monotonię, nawet przy codziennym jego wykonywaniu. Warto zaprzyjaźnić się z nim już dzisiaj, aby za kilka miesięcy móc zaprezentować na plaży nienaganną sylwetkę.

Dodaj komentarz