6 ćwiczeń relaksacyjnych na stres

Szybki styl życia, presja i goniące nas terminy w pracy, wymagające studia, natłok nauki w szkole. Stres dnia codziennego dopada każdego, w mniejszym, lub większym stopniu. Aby sobie z nim poradzić, warto wykonywać ćwiczenia relaksacyjne na stres. Pozwolą one na rozładowanie napięcia, wyciszenie się i uspokojenie nerwów.

Rozciąganie

Stojąc na palcach, wyciągamy ręce nad głowę, jakbyśmy chcieli dotknąć sufitu. Starając się sięgnąć jak najwyżej, rozciągamy całe ciało. Wykonujemy 5 serii, utrzymując pozycję przez 15 sekund. Podczas tego ćwiczenia starajmy się skupić tylko i wyłącznie na naszym rozciągniętym ciele.

Pozycja lotosu

Jest to jedna z najbardziej znanych pozycji podczas trenowania jogi. Należy usiąść na podłodze, nogi skrzyżować i stopy ułożyć na udach podeszwami do góry. Jeśli nie jesteśmy wystarczająco rozciągnięci, możemy zastosować zwykły siad skrzyżny. Dłonie układamy na kolanach, prostujemy kręgosłup i czubek głowy kierujemy w górę. Oddychamy spokojnie i uspokajamy myśli, całą uwagę poświęcając oddechowi. Trwanie w tej pozycji powinno zająć dwie minuty.

Rozciąganie w pozycji lotosu

Pozostając w tej pozycji, pochylamy się, wyciągamy ręce przed siebie, czołem staramy się dotknąć podłogi. Mięśnie powinny być napięte, jednak nie przeciążamy ich. Ponownie skupiając się na oddechu, utrzymujemy pozycję przez kolejne dwie minuty.

Rozluźnianie szyi

Powoli wykonujemy głową obroty, kreśląc jej czubkiem zarys koła. Następnie kręcimy głową na boki, spoglądając najpierw w lewą, a potem w prawą stronę. Podczas tego ćwiczenia nie wykonujemy gwałtownych ruchów, które mogą grozić naderwaniem mięśni. Każdy ruch wykonujemy ostrożnie, przykładając uwagę do oddechu.

Ćwiczenie oddechowe

Odliczając powoli od 10 do 0 spokojnie oddychamy. Każda cyfra to jeden wdech i jeden wydech (10 – wdech i wydech, 9 – wdech i wydech, itd.). Dostosowujemy tempo odliczania tak, aby nie zakręciło nam się w głowie. Podczas tego ćwiczenia pozwalamy naszym myślom na wyłączenie się i skupiamy się tylko i wyłącznie na oddechu.

Pływanie, bieganie, siłownia

Intensywne ćwiczenia przyczyniają się do szybkiego rozładowania stresu. Podczas treningów w naszym organizmie wytwarza się serotonina, czyli hormon szczęścia. Zapewne każdy z nas zna uczucie, które towarzyszy nam po zakończonym treningu, podczas którego daliśmy z siebie wszystko. Pomimo zmęczenia, czujemy się pełni pozytywnej energii. Regularne wykonywanie treningów wspomaga nasz układ hormonalny, co z kolei pozwala na efektywniejsze radzenie sobie ze stresem.

Wysiłek fizyczny ma zbawienny wpływ na zdrowie psychiczne. Już podczas wykonywania prostych ćwiczeń opartych na oddechu poczujemy ich uspokajające działanie. Intensywne ćwiczenia, takie jak bieganie i pływanie pozwalają rozładować napięcie. Po zakończonym treningu czujemy się rozluźnieni i szczęśliwi. Jednak w celu osiągnięcia długotrwałych efektów i wprowadzeniu harmonii do naszego życia, powinniśmy wykonywać aktywność fizyczną regularnie.

Dodaj komentarz