Jak szybko schudnąć? 6 diet na szybkie chudnięcie

Wciąż zastanawiasz się, jak pozbyć się kilku kilogramów? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 6 diet, które pomogą ci schudnąć szybko, ale też zdrowo i smacznie!

1. Dieta śródziemnomorska

Dieta mieszkańców basenu Morza Śródziemnego, która pomaga w pozbyciu się 3-4 kilogramów miesięcznie. Zakłada spożywanie 5 posiłków dziennie i dostarczanie naszemu organizmowi 40 g tłuszczu. Opiera się na świeżych warzywach i owocach, zbożach (kasza kuskus, bulgur, ryż, pełnoziarniste pieczywo), rybach i owocach morza. Dieta obfituje w  duże ilości orzechów, pestek i nasion roślin strączkowych. Dania zawierają czosnek, pomidory, natkę pietruszki oraz cebulę. Produkty mięsne  występują  w niewielkich ilościach, a to sprawia, że dieta nie jest ciężkostrawna a zbilansowana. Aby przygotować pyszny i zdrowy posiłek zaleca się, zamiast smażenia, duszenie, pieczenie albo grillowanie.

2. Dieta wegańska

Jej cechą charakterystyczną jest to, że nie powoduje uczucia przejedzenia. Dodatkowo, należy do diet lekkostrawnych. Opiera się wyłącznie na produktach pochodzenia roślinnego i odrzuca te, które pochodzą od zwierząt: mięso, mleko, ryby, jaja, sery. Niewątpliwie to dieta, która pomaga bardzo szybko zrzucić zbędne kilogramy, jeśli zawiera mało przetworzoną żywność. Aby zapewnić wszystkie niezbędne składniki odżywcze naszemu organizmowi, należy we właściwy sposób zastąpić wykluczone produkty roślinnymi odpowiednikami.

3. Dieta Montignaca

Została stworzona pod koniec lat 80. XX wieku przez Michaela Montingnaca. Dieta zakłada spożywanie 3 posiłków dziennie, które zawierają produkty węglowodanowe z białkowymi albo białkowe z tłuszczami. Opiera się na produktach zawierających niski indeks glikemiczny, a należą do nich: warzywa, owoce, zboża, nasiona roślin strączkowych oraz grzyby. W menu nie znajdziemy produktów przetworzonych ani pełnotłustych serów i mięsa. Nie poleca się jej osobom, które mają zaburzenia pracy wątroby czy nerek.

4. Dieta bezglutenowa

Przeznaczona dla wszystkich tych, którzy cierpią na nietolerancję glutenu. Pozbawiona jest laktozy; wyklucza także pszenicę, żyto i jęczmień, oraz  wszelkie uzyskiwane z nich produkty.

5. Dieta rozdzielna

Dieta ta opiera się na produktach roślinnych i zakłada spożywanie 3 posiłków dziennie. Polega głównie na rozdzieleniu białka i węglowodanów, tzn. osobno jemy białko i osobno węglowodany. Istnieje możliwość ich zestawienia, ale tylko z produktami neutralnymi, np. warzywami, orzechami czy olejami.

6. Dieta Cambridge

Daje szybkie efekty, ale nie do końca zaspokaja nasz głód. Menu zawiera małe ilości tłuszczów i węglowodanów. Opiera się na spożywaniu gotowych dań i produktów, np. zup, owsianek, batonów. Co ciekawe, występuje w 6 wariantach kaloryczności. Dla osób otyłych przeznaczona jest ta niskokaloryczna (400 – 800 kcal na dzień).

Tak naprawdę istnieje wiele diet odchudzających – i wciąż ich przybywa. Każda ma zarówno wady, jak i zalety. Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi już wiesz, jaką wybrać dla siebie.

Dodaj komentarz