7 sposobów na mobilizację do ćwiczeń

Nadchodzi nowy rok, a wraz z nim postanowienia noworoczne. Czyż wiele osób nie obiecuje sobie, że będzie regularnie ćwiczyć? Niestety większość z nich nie dotrzymuje danego słowa. Dowiedz się jak zyskać mobilizację do ćwiczeń. Nigdy nie odkładaj tego na jutro!

Jeśli w trakcie ćwiczeń zniechęcisz się, stwierdzisz, że może jutro, dobrze się zastanów. Dla wielu osób ten termin oznacza w najlepszym razie „może kiedyś”, a najczęściej znaczy „nigdy”.

Poznaj 7 sposobów na mobilizację do ćwiczeń

Sposób numer jeden

Plan działania. To bardzo ważna część i musi ci się dobrze kojarzyć. Stwórz sobie kolaż  ze zdjęć lub wykorzystaj coś co lubisz. Ułóż plan i powieś w widocznym miejscu. Jeśli ćwiczenia nie sprawiają ci przyjemności, zaplanuj je tak, aby treningi odbywały się pomiędzy czynnościami, które lubisz robić.  

Sposób numer dwa

Wyobraź sobie siebie w doskonałej formie. Precyzyjnie określ cel do jakiego zamierzasz dążyć. Przemyśl dokładnie wszystkie konkretne korzyści, jakie odniesiesz i nazwij je. Zastanów się, jakie będzie wówczas twoje samopoczucie. Czy pewność siebie nie będzie większa? Zacznij działać i osiągnij wymarzone efekty.

Sposób numer trzy

Jeśli motywacja sprawia ci spore problemy, jest sposób żeby je skutecznie rozwiązać. Treningi grupowe – na przykład aerobic czy spinning. Pamiętaj, że wspólny wysiłek, a także zdrowa rywalizacja to świetny sposób motywacji. Możesz również w takiej grupie znaleźć zaufaną osobę i opowiedzieć jej o swoich postanowieniach, a nawet poprosić o dopingowanie.

Sposób numer cztery

Trener personalny. To najlepszy sposób na „uciekającą” motywację. Trener personalny nie dopuści bowiem do porzucenia marzeń i planów. Dodatkowo opieka trenera to gwarancja dopasowania rodzaju ćwiczeń do wieku, kondycji i poziomu umiejętności. Trener personalny obserwuje również reakcje naszego organizmu i w razie potrzeby zmienia zestaw ćwiczeń na bardziej korzystny. Jeśli chcesz zaoszczędzić, możesz poszukać aplikacji, która pomoże ci w treningach, pozwoli na zaplanowanie kolejnych celów i umożliwi śledzenie swoich wyników.

Sposób numer pięć

Systematyczna kontrola swojego ciała i obserwacja coraz lepszych wyników – to zachęta do dalszej pracy nad sobą. Jeśli twoim problemem jest zbyt duży brzuch, zmierz jego obwód na początku. Zapisz liczby na kartce. Kolejne pomiary wykonuj co siedem dni. Na początku różnice będą zapewne niewielkie, ale kiedy porównasz pierwszy wynik i ten po na przykład czterech tygodniach, okaże się, że efekty są już widoczne. To na pewno zwiększy twój zapał do kolejnych treningów!

Sposób numer sześć

Podczas treningu słuchaj swojej ulubionej muzyki. Niech będzie to przyjemność tylko dla ciebie. Połączysz przyjemne z pożytecznym – miłe dla ucha dźwięki i poprawa kondycji fizycznej.

Sposób numer siedem

Spójrz na ludzi, którzy ćwiczą. Jeśli poczujesz niechęć i lenistwo, wyjrzyj za okno i zobacz jak inni na przykład biegają. Skoro oni mogą, ty również. A swoją drogą, kiedy zobaczysz starszą panią uprawiającą jogging, nie będzie ci wstyd, że ona daje radę, a ty się lenisz?

Dodaj komentarz