7 pomysłów na trening pleców

Plecy buduje bardzo duża grupa mięśniowa, która wpływa na naszą postawę i zachowanie prawidłowej krzywizny kręgosłupa. Warto o nie zadbać, nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim dla zdrowia. Nie wiesz jak trenować plecy ? Wypróbuj kilka skutecznych i bezpiecznych metod.

1. Zacznij od podstaw

Trening pleców zacznij od ćwiczenia prawidłowej postawy ciała. Szacuje się, że 70% społeczeństwa ma problem z utrzymaniem prostej sylwetki. Jeśli planujesz rozpoczęcie ćwiczeń siłowych, absolutnie konieczne jest uprzednie zadbanie o dobrą postawę, aby nie narazić się na kontuzje. Ćwicz więc trzymanie się prosto na co dzień. Głowa do góry, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty, plecy proste, otwarta klatka piersiowa.

2. Zacznij bez obciążenia

Najpierw wzmocnij nieco mięśnie i uelastycznij kręgosłup przy pomocy ćwiczeń funkcyjnych bez obciążenia. Na początek doskonałe będą pilates lub joga. Dzięki nim w sposób bezpieczny wzmocnisz i lekko zarysujesz mięśnie przykręgosłupowe, zwiększysz zakres ruchów i zapobiegniesz bólowi pleców.

3. Klasyczne ćwiczenia na siłowni

Ich zadaniem jest przede wszystkim rozbudowanie mięśni. Wykonuj takie ćwiczenia jak przyciąganie drążka wyciągu do karku, czy ściąganie drążka do boków. Bardzo skuteczne są również liczne ćwiczenia z ciężarkami i sztangą oraz wyprosty tułowia na ławce. Jeśli dopiero zaczynasz poproś doświadczonego trenera o pomoc w doborze ćwiczeń i obciążenia.

4. Wiosłowanie

Świetnym sposobem na wzmocnienie pleców jest wiosłowanie.  Jeżeli lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu, zacznij pływać na kajakach. Już w czasie pierwszego treningu poczujesz jak intensywnie pracują plecy. Możesz również zaopatrzyć się w tak zwanego wioślarza i ćwiczyć w domu.

5. Pływaj

Pływanie to jeden z najskuteczniejszych treningów pleców. Ponadto jest to sport bardzo bezpieczny, ponieważ nie obciąża stawów. Najlepszy wybór to pływanie kraulem. Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy uzyskasz odpowiednie efekty, pomyśl o wyczynowych pływakach, których plecy są zawsze idealnie wyrzeźbione.

6. Zapisz się na crossfit!

Te intensywne wielostawowe ćwiczenia nie tylko pomogą w uzyskaniu pięknych atletycznych pleców, ale też znacznie poprawią ogólną kondycję. Dzięki bardzo różnorodnym ćwiczeniom w stosunkowo krótkim czasie zbudujesz masę mięśniową, zwiększysz elastyczność i wytrzymałość całego garnituru mięśniowego pleców.

7. Wykonuj ćwiczenia izometryczne

Możesz ćwiczyć wszędzie, nawet siedząc w pracy przy biurku. Wzmacnianie mięśni następuje poprzez naprzemienne ich napinanie i rozluźnianie. Zacznij od spinania mięśni grzbietu i barków, a następnie przejdź do współpracujących ze sobą mięśni brzucha i okolicy lędźwiowej oraz krzyżowej kręgosłupa. Takie ćwiczenia wykonywane codziennie przede wszystkim zapobiegną bólowi u osób spędzających sporo czasu w pozycji siedzącej, wzmocnią mięśnie i wpłyną korzystnie na postawę ciała.

Trening pleców jest niezwykle istotny dla każdego. Silne mięśnie przykręgosłupowe zapewnią zdrowie, piękny wygląd i dobre samopoczucie do późnej starości.

Dodaj komentarz