Trening ABS – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Płaski brzuch to marzenie większości kobiet. Głównym sposobem na idealnie wyrzeźbione mięśnie brzucha jest przede wszystkim właściwe odżywianie się. Na drugim miejscu znajduje się aktywność fizyczna. Nie od dziś wiadomo, że osiągnięcie idealnej sylwetki nie należy do rzeczy prostych, dlatego najważniejsze, abyś wykonywała zalecane ćwiczenia systematycznie i w odpowiedni sposób.

ABS ćwiczenia na brzuch

ABS (abdominal muscles) to trening, którego zadaniem jest wzmocnienie i wykształcenie mięśni brzucha. Przeznaczony jest zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Tak jak każdy trening, rozpoczyna się od rozgrzewki, po niej natomiast przystępujemy do ćwiczeń właściwych – na mięśnie skośne i proste brzucha. Należy do najpopularniejszych treningów na płaski brzuch. Powszechnie przyjmuje się, że ABS pozwala nam na wyrzeźbienie około pięciu grup mięśni: górnej i dolnej części brzucha, skośnych, poprzecznych czy też dolnego odcinka pleców.

Jak ćwiczyć?

Partie brzucha różnią się od innych grup mięśniowych przede wszystkim tym, że wykazują szybszą zdolność do regeneracji. Przez to wiele osób myśli, że ćwiczenia ABS można wykonywać codziennie, co jest dużym błędem. Przyjmuje się, że osoby początkujące powinny ćwiczyć te partie dwa razy w tygodniu, osoby zaawansowane – trzy razy. Nieważna jest ilość powtórzeń a jakość, dlatego należy pamiętać o prawidłowej technice wykonywania ćwiczeń. W każdej serii, powtórzeniu należy maksymalnie spiąć mięśnie brzucha i trzymać je tak około trzech sekund.

Same brzuszki nie wystarczą

Jeżeli ciągle wierzysz w to, że dzięki serii codziennych brzuszków uda ci się osiągnąć płaski brzuch, to niestety, muszę cię rozczarować. Brzuszki są ważne, ale należy traktować je jako uzupełnienie swojego treningu. Można wykonywać je na końcu, po wykonaniu innych ćwiczeń, bądź też wplatając je w sesje siłowe. Ważne jest, aby na początku zadbać o odpowiednie tętno, bo to dzięki niemu pracujemy na szybszych obrotach, a nasz metabolizm zostaje podkręcony, co powoduje, że jesteśmy w stanie efektowniej spalać naszą tkankę tłuszczową.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Warto postawić na ćwiczenia złożone, czyli takie, które zaangażują wszystkie partie mięśni twojego ciała, nie tylko brzucha. To spowoduje integrację struktur ciała, a tym samym da lepsze efekty. Dobrze sprawdzą się interwały, czyli treningi, w których zmienia się intensywność wykonywanych ćwiczeń. Warto wykonywać również ćwiczenia cardio – bieganie, pływanie, rowerek, skakanie na skakance, przysiady z wyskokiem, jak również: pompki, skipy, ćwiczenia z ciężarami czy odważnikami.

Które ćwiczenia najlepsze?

Poniżej przedstawiam kilka skutecznych ćwiczeń, które pomogą w osiągnięciu płaskiego i umięśnionego brzucha. Oto one:

-deska (zwana również plankiem),

-crunch,

-brzuszki,

-skręty tułowia z nogami w górze, czy też skłony tułowia wykonywane przy wyciągu.

Ćwiczenia ABS w połączeniu z odpowiednią dietą mogą być tym, czego szukasz. W końcu nic tak nie motywuje do dalszej pracy nad sobą, jak widoczne efekty. Życzę ci powodzenia i wytrwałości!

Dodaj komentarz