Trening ABT – czym jest?

Do lata zostało jeszcze kilka miesięcy. Jeśli Twoja sylwetka nie jest idealna i chcesz zgubić kilka kilogramów, aby pięknie prezentować się w wiosenno-letnich kreacjach wypróbuj ćwiczenia ABT.

Co to jest trening ABT?

Nazwa tej aktywności fizycznej pochodzi od pierwszych liter trzech angielskich słów: A- Abdominal, co znaczy brzuch; B- Buttocks, czyli pośladki oraz T-Thigs oznaczające uda. Jest to intensywny trening modelujący dolne partie ciała. Można go wykonywać w domu lub zapisać się na zajęcia do klubu fitness. Ćwiczenia trwają od 20 do 40 minut i opierają się na stosunkowo dużej liczbie powtórzeń wykonywanych w 2-3 seriach.

Jak ćwiczyć?

Przed rozpoczęciem sesji treningowej koniecznie wykonaj krótką rozgrzewkę, aby przygotować mięśnie do pracy i zmniejszyć ryzyko kontuzji. Następnie wykonaj po kolei trzy segmenty ćwiczeń: na brzuch, pośladki uda. Szybciej i sprawniej wykonasz je w rytm dynamicznej muzyki, pozwoli to też uniknąć monotonii związanej ze sporą liczbą powtórzeń.

Przykładowe ćwiczenia ABT to:

-brzuszki- 3 serie po 30 powtórzeń,

– rowerek- 3 razy po 20,

-przysiady- 3 serie po 15,

-wymachy nogami przy krześle- również 3 razy po 15 na każdą stronę.

Na koniec wykonaj 10-minutowy stretching, aby rozluźnić mięśnie.

Możesz też spróbować skłonów tułowia z wymachami rąk, wznosów nóg w podporze lub różnego rodzaju spięć brzucha. Przy doborze ćwiczeń warto skorzystać z rady trenera, a jeśli ćwiczysz w domu możesz wykonać gotowy trening ABT z płyty DVD lub internetowej platformy treningowej.

Efekty ABT

Tego typu ćwiczenia pomogą wyszczuplić i wzmocnić przede wszystkim dolne partie ciała. Dzięki nim pozbędziesz się raz na zawsze szpecącej oponki i boczków i zyskasz płaski brzuch z wyraźnie zarysowanymi mięśniami.

Zaokrąglisz, uniesiesz i ujędrnisz pośladki i wysmuklisz uda. To również doskonała metoda na pozbycie się uciążliwego cellulitu, ponieważ wspomaga krążenie krwi i limfy, rozbijanie podskórnej tkanki tłuszczowej i usuwanie nadmiaru wody i toksyn z organizmu.

Mięśnie nie tylko się wzmocnią, ale i staną się bardziej elastyczne i sprawne, dzięki czemu unikniesz kontuzji podczas uprawiania innych sportów takich jak jazda na nartach, łyżwach czy rolkach. Z kolei wzmocnione mięśnie core sprawią, że zapomnisz co to ból kręgosłupa, nawet jeśli cały dzień pracujesz na siedząco przy komputerze.

Zyska również Twoja sylwetka- plecy będą wyprostowane, brzuch wciągnięty, klatka piersiowa lekko wysunięta do przodu. Ponadto znacznie poprawi się ogólna kondycja oraz koordynacja ruchowa. Będziesz mieć lepszy nastrój oraz więcej energii i sił do działania.

Dla osób początkujących trening typu ABT może okazać się dosyć wymagający. Jeśli na początku nie dajesz sobie rady, zmniejsz liczbę serii do dwóch lub nawet jednej, a kolejne powtórzenia wykonuj nieco wolniej- dzięki temu mniej się zmęczysz. Najtrudniejsze są początki- postaraj się przetrwać pierwsze kilka dni reżimu treningowego, a organizm zacznie stopniowo przyzwyczajać się do coraz większego wysiłku. Już po 4 tygodniach zobaczysz wymierne rezultaty, co z pewnością zmotywuje Cię do kontynuowania ćwiczeń.

Dodaj komentarz